shutterstock 1192307284 1

FAQ - Verzending

Meest gestelde vragen en antwoorden

Binnen Oostenrijk, Duitsland en Europa brengen wij geen verzendkosten in rekening voor de verzending van onze MaxChip producten. Overzee of in andere delen van de wereld kunnen de verzendkosten oplopen tot 45 euro, afhankelijk van het gewenste land van bestemming.

MaxChip ziet zichzelf als een wereldwijde aanbieder van chiptuning en daarom leveren wij onze producten aan bijna elk land ter wereld. Reeds bij de kassa ziet u een gedetailleerd overzicht van de aangeboden leveringslanden. Als u uit een van de niet genoemde landen komt, vragen wij u contact op te nemen met onze support.

Dit hangt af van het door u gekozen land van bestemming. Binnen de Europese Unie zijn er geen douane- of exportheffingen. In andere landen kunnen bij de acceptatie van ons product douanerechten worden geheven. Deze verschillen van land tot land, dus het is het beste om de relevante informatie te verkrijgen van uw lokale douanekantoor.

Onze producten zijn op de juiste wijze verzekerd door onze transporteur. In dat geval kunt u contact opnemen met onze klantenservice en zorgen wij ervoor dat u een werkend product ontvangt of, in uitzonderlijke gevallen, dat het product een tweede keer gratis bij u wordt afgeleverd.

De tevredenheid van de klant is voor ons zeer belangrijk. Als wij uw bestelling, inclusief de ontvangst van de betaling, voor 16.00 uur ontvangen, wordt het bestelde product nog dezelfde werkdag verzonden. U kunt dus al binnen 1-3 dagen profiteren van uw MaxChip tuning. Buiten Oostenrijk en Duitsland ligt de gemiddelde levertijd in heel Europa tussen de 1 en 5 werkdagen.

We bieden geen speciale express-optie aan. Dit is echter niet nodig, want we verzenden toch op dezelfde dag als de betaling voor 16.00 uur is ontvangen. 

In Oostenrijk worden onze producten standaard met UPS verzonden. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om tijdens het bestelproces te kiezen tussen verschillende aanbieders en modellen. Houd er rekening mee dat er, afhankelijk van het gewenste verzendmodel, extra kosten kunnen ontstaan. 

Je bent vrij om de verzendpartner en de verzendmethode te kiezen. Vanwege een vooraf bepaalde route kunnen de transportpartners geen rekening houden met exacte levertijden.

Ja, ga naar de website van onze verzendpartners UPS (link naar UPS) of DHL (link naar DHL). Daar kunt u de huidige status van uw pakket controleren door uw trackingnummer in te voeren. Daarnaast kunt u in uw klantenaccount controleren of uw bestelling al door ons is verzonden.

Als u een product bij ons bestelt, ontvangt u automatisch een bevestigingsmail, waarin u ook het volgnummer van uw pakket vindt. Als u dit om technische redenen in uitzonderlijke gevallen niet ontvangt, neem dan contact met ons op. Ons team stuurt u dan graag uw trackingnummer per telefoon of e-mail.

Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. Zij zullen fungeren als een “brug” tussen u en de rederij. We zullen ons best doen om zo snel mogelijk een nieuwe leveringspoging te laten doen. 

Meestal zijn alle producten op voorraad, zodat we ook een bestelling met meerdere producten direct en snel naar u kunnen versturen. In het uitzonderlijke geval dat we een product opnieuw moeten bestellen, kunnen we u een deellevering aanbieden voor de bestaande goederen. U kunt ook wachten tot alle producten op voorraad zijn en dan sturen we ze in één pakket naar u toe.

Ja, natuurlijk kunt u het door u gewenste product ook binnen de openingstijden bij ons afhalen.

Als u heeft besloten om uw MaxChip-producten direct ter plaatse op te halen, zijn de betalingsmogelijkheden contant, met creditcard en pinpas beschikbaar. Houd er rekening mee dat we helaas geen creditcards uit Zwitserland kunnen accepteren.

FAQ - Retourneren

MEEST GESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

U heeft het gewenste product niet ontvangen? Is uw product niet klaar voor gebruik? Het product kon niet aan uw verwachtingen voldoen? In dit geval kunt u zonder opgaaf van redenen gebruik maken van uw herroepingsrecht van 14 dagen.  

Indien het product ten onrechte wordt geleverd of beschadigd, betalen wij de volledige verzendkosten.

Indien uw product verkeerd is geleverd, beschadigd is of niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u gebruik maken van uw 14-daags herroepingsrecht. Op verzoek stuurt onze klantenservice u een retourbon voor een gratis retourzending.

Uiteraard heeft u het recht om terug te keren. U heeft het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgaaf van redenen op te zeggen. De herroepingstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in ontvangst heeft genomen of heeft genomen. Als u geïnteresseerd bent, zullen onze klanten u ook graag adviseren over andere producten die misschien aan uw verwachtingen voldoen.

Als de goederen nog niet door ons zijn verzonden, heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren via uw klantenaccount. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice, die de bestelling graag voor u annuleert.

MaxChip zal normaal gesproken uw geld binnen maximaal zeven dagen retourneren.

We willen onze klanten zo goed mogelijk tevreden stellen. Indien een product niet aan uw verwachtingen voldoet, bieden wij u een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf het begin van de bestelling.

In uitzonderlijke gevallen kan dit helaas gebeuren. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice, die de uitwisseling onmiddellijk in gang zet. U kunt ook direct via uw MaxChip-klantenaccount de omruiling van uw defecte of onvolledige levering aanvragen.